Opis wakacji

Przykładowy opis wakacji po angielsku

My favorite holiday was two years ago. I went to Spain with my patents and two younger sisters. We went by plane in July and stayed there for 14 days. The trip was very long and hard. The seat was small and uncomfortable. We stayed in a hotel “Green beach”. The hotel was big and beautiful. There were two swimming-pools, a big garden, a gym and a restaurant there. The weather was great, it was very sunny and hot every day, so we could swim in the sea and lie on the beach. Sometimes we got up early in the morning and went to an excursion. In the afternoons we often went to the city center. I bought many souvenirs. We went to bed very late, because we had many things to do. We came back to Poland by plane. We were sleeping all the trip. I love Spain!

aranżacja ogrodu w hotelu
Aranżacja ogrodu w hotelu przy płocie z krzewów  (Grenada, Hiszpania)

Tłumaczenie:

Moje najlepsze wakacje miały miejsce 2 lata temu. Byłem wówczas z rodzicami i 2 młodszymi siostrami w Hiszpanii. Polecieliśmy tam w lipcu samolotem, a pobyt trwał 14 dni. Podróż była bardzo długa i ciężka. Siedzenia były małe i niewygodne. Zatrzymaliśmy się w hotelu „zielona plaża”. Hotel był duży i piękny. Były tam 2 baseny, duży ogród, siłownia i restauracja. Pogoda była świetna. Każdego dnia było bardzo słonecznie i gorąco, w związku z czym mogliśmy pływać w morzu i leżeć na plaży. Czasami wstawaliśmy wcześnie i szliśmy na wycieczki. Popołudniami często chodziliśmy do centrum miasta. Kupiłem dużo pamiątek. Do łóżka chodziliśmy bardzo późno, ponieważ zawsze mieliśmy dużo rzeczy do robienia. Do Polski wróciliśmy samolotem. Cała drogę spaliśmy. Uwielbiam Hiszpanię!

Inny przykład opisu wakacji

My last summer holiday was the best holiday in my life because I spent all of the time with my family and 2 best friends at the Polish seaside in Sopot. We travelled to this beautiful city by car. The trip was very long, but I enjoyed it. We stayed in a great hotel not far away from the sea. The weather was brilliant. It was very hot and cloudless every day, so we spent most of the time sunbathing at the beach. We also swam in the sea which was cool and pleasant. I saw sailing boats and fishermen.
In the afternoons, we went to the city center. We saw the Lighthouse, the Crooked House, The Sierakowski Manor House, Forest Opera, Ernst Claaszen’s Villa – Museum of Sopot and a lot of other things. We travelled also to Gdańsk and Gdynia. During my stay at the seaside I made some new friends. I went to the disco with them. On the last day of our holidays we bought some souvenirs for our friends and family. I had a very good time in Sopot and I would like to have more holidays like this one.

Tłumaczenie:

Moje ostatnie wakacje były najlepszymi do tej pory (najlepszymi w moim życiu) ponieważ spędziłam cały ten czas z moją rodziną i 2 najlepszy koleżankami nad polskim morzem w Sopocie. Jechaliśmy do tego pięknego miasta samochodem. Podróż była bardzo długa, ale mi się podobała. Mieszkaliśmy we wspaniałym hotelu niedaleko morza. Pogoda była idealna. Było bardzo gorąco i bezchmurnie, więc większość czasu spędzaliśmy opalając się na plaży. Pływaliśmy też w morzu, które było chłodne i przyjemne. Wiedzieliśmy żaglówki i rybaków. Popołudniami chodziliśmy do centrum. Widziałam latarnię morską, „krzywy domek”, Dworek Sierakowskich, Operę Leśną, Willę Claaszena – siedzibę Muzeum Sopotu i wiele innych rzeczy. Pojechaliśmy również do Gdańska i Gdyni. Podczas pobytu nad morzem poznałam nowych przyjaciół. Chodziliśmy razem na dyskoteki. Ostatniego dnia wakacji kupiłam trochę pamiątek dla kolegów i rodziny. Czas spędzony w Sopocie był bardzo udany i chciałabym mieć więcej wakacji takich, jak te.